Zombienight VI
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Evaluatie Zombienight

+7
yoco
Varginnan
zoas62
Bilie
blarock86
vinni
verage
11 posters

Go down

Evaluatie Zombienight Empty Evaluatie Zombienight

Post  verage Mon Mar 04, 2013 2:19 am

Beste spelers en medewerkers,

Graag had ik van jullie een kleine evaluatie van het event.

Wat vond je positief?

Wat vond je negatief?

Heb je dingen meegemaakt die beter konden of zelfs dat je vond die totaal niet nodig waren?

Dit kan gaan over alles,
Licht, eten, bb's, games, medespelers, figuranten, ...
Zijn er dingen waar je het gevoel had van ,shit dat was cool...

Voor ons is dat belangrijk om volgende edities te maken en te verbeteren.
Dus laat jullie maar horen.

Je kan dat ook mailen naar mij verage@scarlet.be, als je het niet openbaar wil zetten.


verage
Admin

Posts : 101
Join date : 2012-11-26

https://zombienightvi.forumotion.net

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  vinni Mon Mar 04, 2013 5:43 am

2 puntjes:
- de rode basis werd voor een groot stuk verlicht door de verlichting van de bovenverdieping, ik weet niet of dat de bedoeling was, maar zonder dit had het mss nog wat interessanter geworden Razz
- bij de minigames kwam er vaak wat out-of-character interactie tussen de zombies en de spelers, wat ik een beetje spijtig vond voor het breken van de inleving, maar al bij al kan de boog ook ni altij gespannen staan Smile

al de rest van de organisatie uit was vree goed!

vinni

Posts : 44
Join date : 2012-12-08

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  blarock86 Mon Mar 04, 2013 7:08 am

tgoh, die interactie ga je zowiezo hebben denk ik.

Je kent de figuranten, en op zo'n moment durft ge al rap eens zeveren. (zeker als je elkaar al lang niet meer gezien hebt) Om dat te vermijden zou je bijna allemaal onbekende figuranten moeten hebben.

Licht: veel te weinig voor de camera Razz Maar wel ideaal voor de sfeer. Persoonlijk vond ik de basecamp verlichting wel goed, altijd makkelijk als je toch ietswat ziet waar je zit/loopt, zeker tussen al die propaanflessen.

Kwa bb's zat het net goed denk ik. Voldoende voor de gewone gang van zaken, maar te weinig bij een raid. In mijn filmpje zie je dan bv dat ik bb's weggeef aan Yellowstar. Zo moet het zijn.

Kampmateriaal was ook tof gevonden. Zo blijf je het ganse spel zoeken achter gemarkeerde stickers, ipv de eerste 10 minuten alles te pakken.

De rook was ideaal, zeker aan de waterbron. Zo kon je toch nog binnenglippen, en letterlijk tegen de vijand (of muur) lopen, zonder dat je het zelf wist.
De lampjes waren ook perfect kwa lichtsterkte, al zou het zeker niet minder mogen zijn Razz

Mss dat de shop langer kon openblijven, en dat er meer geld te verdienen/vinden was. (maar dan de goederen duurder maken), zodat je meer naar de shop moet lopen voor eten/materiaal, ...
Ik heb er nu 1x gepasseerd op de avond, en drooms 2x dacht ik.


De opdrachten zaten goed, we waren constant bezig met 1/2 opdrachten, dus geen verveling. Mss nog enkele altijddurende opdrachten erbij steken, zoals die waterbron, om nog meer weg en weer te moeten lopen. (bv extra licht voor basecamp die je kan aan/uitzetten, om zo de ander te kloten)(of waarmee je de respawntijd kan verhogen)

Voor volgend jaar zou het mss inderdaad tof zijn als je zo'n speakersysteem kunt hebben (of interne telefoons), want ik weet nu niet wie bv telkens zei van die of die persoon is gegijzeld, of zit vast... Dan kan je gewoon bellen naar het basecamp, en dit dan vertellen aan diegene die opneemt. (of bv ook zoiets zetten int midden van het terrein, diegene die opneemt krijgt dan een opdracht/beloning. (Genre The villa-game)
blarock86
blarock86

Posts : 23
Join date : 2012-12-14

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  verage Mon Mar 04, 2013 7:11 am

Zitten zeker goeie ideeen tussen voor volgende zombienights.
Merci

verage
Admin

Posts : 101
Join date : 2012-11-26

https://zombienightvi.forumotion.net

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Bilie Mon Mar 04, 2013 7:30 am

Goede:

Zombies en figuranten waren weer goed, vooral die kleine als zombie (dan bedoel ik dat kind, hoewel die kleine volwassen zombie ook leuk was).

EMP zijn karakters, overal een hoek af, maar leuk.

Direct een team, dit was mijn grootste frustratie vorige zombienight.



Suggesties:

Eens aanhalen dat er items in het veld liggen die niet meegenomen mogen worden.
Beide teams hadden reeds puzzelstukken gevonden toen de opdracht er nog niet was, hierdoor zijn ze mogelijks niet (correct) teruggeplaatst.
Deze opdracht is dus niet gelukt.

Lampen met secondelijm vastzetten. Very Happy

Ikzelf had iets of wat van licht kunnen gebruiken, nu was ik letterlijk blind waardoor ik meermaals mensen pas op 1 meter had herkend.
Gelukkig heb ik mij ingehouden om te schieten, maar kan soms gevaarlijk zijn.

Duidelijke afspraken over pang-regel.
Pang gebruikt geen munitie en in een scenario waar munitie beperkt is wat "oneerlijk".

Geen Nederlandse eten laten kopen, ragout met champignons is degoutant.

medic-kits Laughing














Bilie

Posts : 9
Join date : 2012-12-14

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  verage Mon Mar 04, 2013 7:42 am

Bilie wrote:Goede:

Zombies en figuranten waren weer goed, vooral die kleine als zombie (dan bedoel ik dat kind, hoewel die kleine volwassen zombie ook leuk was).

EMP zijn karakters, overal een hoek af, maar leuk.

Direct een team, dit was mijn grootste frustratie vorige zombienight.



Suggesties:

Eens aanhalen dat er items in het veld liggen die niet meegenomen mogen worden.
Beide teams hadden reeds puzzelstukken gevonden toen de opdracht er nog niet was, hierdoor zijn ze mogelijks niet (correct) teruggeplaatst.
Deze opdracht is dus niet gelukt.

Opdracht is deels mislukt omdat er nog stukken van rood in het blauwe kamp lagen maar die bleven beweren dat er geen lagen.
Na de skirm hebben we die daar gevonden. En de puzzeloprdacht werd ook te vroeg gegeven in het blauwe kamp.
Communicatiestoornissen noem ik dat Smile


Lampen met secondelijm vastzetten. Very Happy

Ikzelf had iets of wat van licht kunnen gebruiken, nu was ik letterlijk blind waardoor ik meermaals mensen pas op 1 meter had herkend.
Gelukkig heb ik mij ingehouden om te schieten, maar kan soms gevaarlijk zijn.

Had je geen lampje gekregen?

Duidelijke afspraken over pang-regel.
Pang gebruikt geen munitie en in een scenario waar munitie beperkt is wat "oneerlijk".

Geen Nederlandse eten laten kopen, ragout met champignons is degoutant.

medic-kits Laughing

I know Smile vergeten













verage
Admin

Posts : 101
Join date : 2012-11-26

https://zombienightvi.forumotion.net

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Bilie Mon Mar 04, 2013 7:44 am

Klein lampje + rook = nog steeds geen kloten zien.

Bilie

Posts : 9
Join date : 2012-12-14

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  zoas62 Mon Mar 04, 2013 7:48 am

Positief :
- Afwisseling "gewone" mens / zombie, zeker bij een event van die tijdspanne
- Inleving van de spelers, bvb zombies lokken door lawaai/licht te maken en ze dan in de rug te "pakken" (Zoals eerder vermeld is die inleving ook crusiaal voor het slagen van de zombienight)
- De shop, ideaal als uitvalsbasis om even te overleggen waar eventueel nog iets nodig is of hoe het spel verloopt (de ligging was ideaal)
- Mini-games waren super
- Laatste game met blinddoeken vond ik ook de max

Negatief :
Wat ik als negatief ervaren heb hadden we niet echt zelf in de hand, zijnde :
- Het incident aan de shop voor de aanvang van de dag
- Iets te weinig figuranten
- Tegenvallende thai massage in de shop, zeker zijn 5 dollar niet waard

zoas62

Posts : 4
Join date : 2012-12-12

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Varginnan Mon Mar 04, 2013 8:16 am

vinni wrote:
- bij de minigames kwam er vaak wat out-of-character interactie tussen de zombies en de spelers, wat ik een beetje spijtig vond voor het breken van de inleving, maar al bij al kan de boog ook ni altij gespannen staan Smile


Iets gelijkaardigs;

ik had de indruk dat de militie-NPCs (de Creed of hoe heetten ze?) soms een beetje té goed overeenkwamen met de zombies in-character? Het leek me alsof de zombies nooit naar hen omkeken en de militie een beetje te veel op hun gemak waren met zombies in de buurt Razz

Wat gespeelde actie tussen die twee af en toe en iets meer zichtbaar op hun hoede zijn zou de inleving ten goede komen denk ik.

Varginnan

Posts : 7
Join date : 2012-12-16

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  yoco Mon Mar 04, 2013 8:53 am

Ik denk dat het grootste deel al gezegd is .

- 1 of 2 extra doorlopende opdrachten (waterpomp spel was echt de max )

- Meer geld te verdienen maar KWALITEITSPRODUCTEN dan veel duurder maken en de etiket op het blik laten hangen , zodat je kan kiezen tussen een onbekend product maar waar de kans bestaat dat het (min of meer) smakelijk is OF een bvb een blik ECHTE zwan worsten . Ik eet echt nooit meer kipragout (zonder kip) of was het nu alweer ...
- Prijzen laten variëren , bvb 10 muntstukken voor een blik maar een uur later 20 munstukken voor hetzelfde (schaarscheid weet je wel,) dan is de drang naar geld vinden nog groter .
-Spelers in het begin wat geld geven net genoeg om iets kleins te kunnen kopen , dan kan nog de keus gemaakt worden om samen te leggen of net niet ...

- Verdeling van de bb's was perfect

- Meteen een vast team is ook veel beter tegenover vorig jaar , vond dat echt spijtig voor Twin

- Volgende keer misschien bepaalde specifiek 'bouwonderdelen' voor de verschillende kampen maken ( zelfde principe zoals nu) hier kan dan een extra opdracht aan gekoppeld worden . Bvb een toren , sentry gun ,poort ...( op karton getekend ) die gezocht moeten worden en die dan echt een meerwaarde voor het kamp betekenen . Deze hoeven dan niet meteen bij aanvang in het veld te vinden te zijn maar kan tijdens het spelen door de organisatie stiekem ergens verstopt worden zodat er echt steeds ( nog meer) gezocht moet worden .
Ik zou deze zo groot/ onhandig maken dat ze moeilijk door 1 speler gedragen kunnen worden ....

- Diene ééne vond ik maar ne rare zenne , laat die volgend jaar aub niet meer komen Empwas het zeker Twisted Evil


yoco

Posts : 26
Join date : 2012-12-14

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  verage Mon Mar 04, 2013 9:18 am

Goeie reacties allemaal.

Wie wil nu etiketten op een zombienight Smile
http://www.derooijgroothandel.nl/images/image/1-Ragout_culinair_champignon.jpg
Dat was het dus. Opgewarmd valt de smaak zeker mee.
Maar je moet er wel geen water bijdoen natuurlijk Very Happy

verage
Admin

Posts : 101
Join date : 2012-11-26

https://zombienightvi.forumotion.net

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Yellowstar Mon Mar 04, 2013 9:28 am

Het is allemaal al gezegd geweest , heb er niet veel aan toe te voegen.
alleen dat licht dat wij hadden in ons kamp (dat van boven kwam) speelde eigenlijk puur in ons nadeel want met dat rug licht waren we altijd zichtbaar als we ergens naar toe gingen ( kan opgelost worden door hier en daar een mini lampje te laten branden ( bij nacht is het ook nooit zo donker he )).

ps : die ragou was eigenlijk zo slecht niet hoor ; smaakte mij wel dat beetje warme eten.
Yellowstar
Yellowstar

Posts : 11
Join date : 2012-12-14
Age : 33
Location : Gent

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  yoco Mon Mar 04, 2013 10:07 am

ALS je weet dat het GEEN soep is dan doe je er geen water bij , maar niemand wist dat dat ragout was ...
En ik heb er echt niet veel water bij gedaan .

Ik zeg ook niet dat op elk blik een etiket moet hé , alleen op de betere die enkel kunnen gekocht worden voor veel meer geld in vergelijking met de andere goedkoper (hollandse) euhm voedingsbronnen Suspect

yoco

Posts : 26
Join date : 2012-12-14

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Drooms Mon Mar 04, 2013 11:09 am

Veel dingen al gezegd geweest:

Ik vond de overgang tussen dag-nacht goed. Ook de lichtbron die we hadden, echt weinig mee te zien, was minder licht dan andere jaren en vond ik echt de max. Echt een paar keer goed gepakt geweest door de zombies daardoor! hier en daar mss iets van lichtschemering bij zou denk ik het ideale balans zijn.

Bij materialen die je moet zoeken en die al vanaf het begin in het veld liggen, maar niet nodig zijn in het begin idd tijdens briefing ff aanhalen enkel materiaal meenemen van opdrachten die je reeds hebt gekregen. Materiaal voor de rest laten liggen hoe het was.

Super dat er een doorlopende opdracht was van dat waterpunt. Een tweede doorlopende opdracht mag, meer denk ik ook niet.

Minigames waren fantastisch, mss een geluid aan koppelen dat ze gaan beginnen, zo weet iedereen dat ze langs basecamp moeten om te weten of iedereen moet gaan of een paar moeten gaan naar de minigame. Dat was gezegd in de briefing, maar er was nooit een geluidssignaal aan gekoppeld.

'the boss' met security idd iets minder friendly soms laten zijn met de zombies... uiteindelijk zijn die ook aan het overleven niet?

Was echt tof weer!!!!

1 ideetje nog is dat er ook, zeker eens de zombies er zijn, eventueel een opdracht wordt voorzien waar de teams wat bij moeten samenwerken. Uiteindelijk is het ook ons wat tegen de zombies. Wat tegen elkaar met iets met elkaar is ook belangrijk, want soms is u vijand net een vriend tegen een gemeenschappelijke vijand... en daardoor wordt de groepsdynamiek weer totaal anders.

Algemeen vind ik het ook leuker om al op voorhand teams te hebben, de voorbereiding is ook altijd super. Helpt ook echt om in de sfeer te komen

Drooms

Posts : 26
Join date : 2012-12-14

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  the_racer Mon Mar 04, 2013 9:31 pm

It was le awesome!
Mijn post op smoelenboek zal iedereen wel gelezen hebben ondertussen , dus daar ga ik het niet meer over hebben...

Positieve punten :
-De sfeer . Het weinige licht , veel rook en mini-lampekes waren juist perfect.
-As always , the zombies , EMP , supporters , .... machtige mensen gewoon! Vooral dieje kleine , ik en Vinni wisten niet wat doen toen we dieje voor het eerst zagen Very Happy
-De scenario's & minigames . Pure top!
-En dan vergeet ik nog heel veel Very Happy
-Het eten . Don't change a thing! Het enige dat ik binnengespeeld heb is : een kwart suikerwafel , 1 kartonnen worstje , 1 stukje chocolade (thx EMP) , 1boterham met kaas op het einde.
Ik was letterlijk kappot op het einde , en daar doe ik het voor.
Ik lijd aan heupdisplatie , op het einde kon ik amper op mijn benen staan van de pijn , maar die enkele boterham haalde mij er helemaal bovenop (of toch voor zover het kon :p).
Om dan zwaar kont te schoppen bij de "last man standing" missie Very Happy
I still can't walk straight , and it was all worth it!
Negatief :
-Minigames (Al aangehaald met Verhage) , mochten wat meer aangekleed worden in het scenario (georganiseerd door iets creed inc. achtig...) , en algemene plotgaten.
-Briefing laten doorgaan zonder dat iedereen er bij was , zodat er enkele misverstanden zijn gebeurt.
-Het toepassen van eigen regels en het "bb incident" dat daardoor volgde. (shit , nu ben ik er toch over begonnen :p)

Midden erin :
-Interactie met zombie's die "out of character gaan" . Dat zijn mensen die dat enkel voor hun plezier doen (hoedje af!).
14 uren daar wat liggen ronddolen zonder dat ze iets te doen hebben , ik zou het niet kunnen.
Toch zeker niet als er mensen meespelen die je graag hebt en maar eens in het jaar ziet.
En zo kon je soms toch eens wat bijpraten Very Happy
-Toch , the food Very Happy Schaars,goor,twijfelen om die ranzige ragou naar binnen te spelen.
Maar tijd terwijl ook een pluspunt Very Happy

Hierbij wil ik het ganse A4A Team bedanken voor weer een geslaagde zombienight! Er is maar 1 event waar ik jaarlijks naar uitkijk , zo naartoe leef ...
Alle mensen die er nog niet geweest zijn , of het gewoon niet intereseren zijn verkeerd Very Happy
Mensen in mijn directe omgeving die ernaar vragen verstaan het gewoon niet waarom de spelers zichzelf zo kunnen laten toetakelen (mentaal en fysiek bij mij toch) , en er zo in geuren en kleuren over kunnen vertellen alsof op hun 10de verjaardag waar ze een grote kado krijgen Very Happy
Thx laddy's and missies !
You made my entire month!
the_racer
the_racer

Posts : 26
Join date : 2012-12-17

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Nutz The Clown Fri Mar 08, 2013 7:18 am

Mijn evaluatie (mental note stuff typa thingy wingy)

Organisatorisch.

- Briefing niet meer geven zonder dat iedere speler er is en aandachtig luistert. Briefing geven met een blad waar de basis regels op staan, de spelers ook elk zo een bladje geven zodat ze kunnen meevolgen.
- Eén persoon geeft de briefing de rest van de medewerkers moeten daar niet bij zijn (er is werk genoeg).
- Aparte briefing voor de medewerkers. Dient te gebeuren voor de spelers er zijn.
- Taken verdelen voor medewerkers. Personen die bijvoorbeeld de tassen doorzoeken blijven daar voor verantwoordelijk. Er is deze keer véél gezaag aan mijn kop geweest over zaken waar ik niets van wist omdat ik de deurwachter was. Zo hebben Jeroen en ik de poten uit ons lijf gelopen terwijl anderen op hun gemak stonden te keuvelen, briefing kregen of stonden te eten.
- De clanbazen moeten ook duidelijk op de hoogte zijn. Dat ze hun team voortrekken is goed. Maar de basis regels moeten toch zeker gekend zijn.

- Bij de volgende Zombienight de spelers nog maar eens duidelijk maken dat ze in een wereld worden ondergedompeld vanaf het moment ze zich inschrijven. Nu zit er daar weer eentje op zijn paard omdat er hier op het forum wat werd gezeverd. Het wordt nu toch stillaan eens tijd dat de mensen het moeten snappen dat alles wat er met ze VOOR en TIJDENS de zombienight met ze gebeurt ook gepland is en gebeurt voor een reden.
Kunnen ze daar niet mee om dan geraken ze alleen nog meer gefrustreerd dus blijven die beter weg.

- Volgende zombienight een datum al lang vastpinnen zodat er mensen die al lang willen komen het nodige kunnen doen om er bij te kunnen zijn.

- Een manier vinden om nog meer figuranten te hebben. We hebben nu gezien dat het wel lukt met kinderen er bij. Ik heb er hier ook nog eentje lopen doe wel mee wil doen. Scenario desnoods wat aanpassen zodat deze op een deftig uur uit het verhaal kunnen verdwijnen.

Al bij al vind ik dat deze night goed is verlopen. Sommige problemen zullen altijd wel terugkomen en je kan onmogelijk alles voorspellen. Het systeem van de mini games was leuk. Misschien de volgende keer straffen voorzien als het ene team niet voltallig is?

Ik heb me goed geamusseerd in mijn 3 rollen cyclops

Nutz The Clown

Posts : 7
Join date : 2013-01-24

Back to top Go down

Evaluatie Zombienight Empty Re: Evaluatie Zombienight

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum